مشکلات متداول ساعت های هوشمند

ساعت های هوشمند، از تکنولوژِ های پر فروش و پر طرفدار در بازار دیجیتال می باشند. همانطور که مطلع هستید اسمارت واچ ها دارای قابلیت ها و کاربردهای بسیاری بوده و هم راستای گوشی همراه مورد نیاز می باشند. این ساعت ها علاوه بر اینکه ساعت و تاریخ را نمایش می دهند می توانند اعلانات شبکه های اجتماعی که در موبایل نمایش داده می شوند را نشان داده و شما را از تمام اطلاعاتی که به وسیله تلفن های هوشمند دریافت می کنید آگاه کنند. علاوه بر اینها حسگرهایی در آنها کار شده است که شرایط سلامت شما را نیز می سنجد. اما مشکلات رایج در ساعت های هوشمند می توانند هر یک از این عملکردها را مختل کنند.  

مشکلات متداول ساعت های هوشمند

خاموش شدن و روشن نشدن اسمارت واچ

در مدت طولانی که به صورت مداوم و هر روز از ساعت هوشمند استفاده می کنید احتمالا با این مشکل مواجه شوید که ساعت بدون دلیل خاموش شده و به هیچ طریقی روشن نشود. در این مواقع ممکن است شارژ باتری آن به پایان رسیده باشد. این موضوع اولین و متداول ترین فرضیه به عنوان دلیل خاموش شدن ساعت می باشد. 

در این شرایط حتما آن را به کابل متصل کرده و اگر روشن شد، (برای اطمینان از شارژ شدن باید توجه داشته باشید که درصد روی صفحه نمایش آن دیده شود.)  مشکلی نیست، اما در غیر این صورت باید شارژرهای اورجینال دیگر را نیز امتحان کنید، با توجه به نتیجه امکان دارد ساعت هوشمند یا شارژر ایراد فنی پیدا کرده باشد. 

هنگ کردن از مشکلات رایج در ساعت هوشمند

در صورتی که متوجه شدید ایراد از باتری و شارژر نمی باشد احتمال دارد ساعتی هنگ کرده باشد. همگی تجربه کرده ایم که تلفن همراه گاهی اوقات داغ کرده و خاموش می شود که ناشی از هنگ کردن و عدم پاسخگویی سیستم عامل برای چند لحظه است. این موضوع از مشکلات رایج در ساعت های هوشمند بوده که در این مواقع برای اطمینان باید دو دکمه کنار ساعت را همزمان نگه دارید تا ریستارت شود. 

به هم ریختن تنظیمات پرده نمایش 

ممکن است در تنظیمات برنامه ساعت هوشمند در گوشی خود به صورت ناخواسته یا اشتباه تغییراتی در حالت پرده نمایش ایجاد کرده باشید. یکی از مشکلات رایج در ساعت های هوشمند خاموش بودن صفحه نمایش می باشد در صورتی که اسمارت واچ خود فعال بوده و ارتباطات لازم را با موبایل برقرار می کند.

 در این حالت به نرم افزار داخل موبایل مراجعه کرده و وارد زبانه general شوید. Access را انتخاب کرده و گزینه voiceover را غیر فعال کنید. برای اینکه این راهکار پاسخگوی مشکل شما باشد ابتدا اطمینان حاصل کنید که پخش صدا و رد و بدل دیتاها میان ساعت و موبایل صورت می گیرد. 

به هم ریختن تنظیمات پرده نمایش  ساعت هوشمند

گزینه Reserve Power از مشکلات رایج در ساعت های هوشمند

حالت Reserve Power در راستای حفظ انرژی و مصرف کمتر باتری به کار می رود. اینکار را با غیر فعال کردن تمام قابلیت ها و محدود کردن بهره مندی از آنها انجام می شود. برای اینکه اسمارت واچ در این حالت قرار گیرد و تنها ساعت را نمایش دهد باید گزینه Reserve Power را فعال کنید. 

گاهی به دلیل نا آگاهی از زبانه ها و گزینه های موجود در نرم افزار این ساعت ها ممکن است ناخواسته تغییراتی در تنظیمات آنها اعمال کنید. برای مثال فعال شدن Reserve Powe برای افرادی که ذخیره انرژی را در اولویت ندارند یکی از مشکلات متداول در ساعت های هوشمند است.

عدم نصب نرم افزار اسمارت واچ روی موبایل 

ممکن است پس از دانلود نرم افزار مورد نظر و هنگام نصب آن پیغامی دریافت کنید که نمایان گر عدم نصب موفق و و نیاز به اقدام مجدد می باشد. پیش از نصب مجدد برنامه، گوشی خود را آپدیت کنید و حتما از به روز بودن آن نسخه از نرم افزار اطمینان حاصل کنید. همچنین گوگل پلی سرویس و گوگل سرچ را نیز به روز کنید. 

عدم اتصال ساعت هوشمند به تلفن همراه

از متداول ترین مشکلات اسمارت واچ ها پس از خرید عدم اتصال آنها به گوشی موبایل است. برای اینکه با این مسئله سر و کار نداشته باشید حتما هنگام خرید از سازگاری سیستم عامل آن با موبایل خود اطمینان حاصل کنید. سپس اتصال صحیح بلوتوث را چک کنید و از آپدیت بودن برنامه های زیر شاخه گوگل مانند گوگل پلی سرویس مطلع شوید. در نهایت اگر همه چیز روی روال بود اما همچنان قادر به اتصال نبودید ساعت و موبایل را ریستارت کنید. 

عدم اتصال ساعت هوشمند به تلفن همراه

نتیجه گیری 

ساعت های هوشمند نیز از نظر فنی و نرم افزاری دچار ایرادات و اختلالاتی نیز می شوند. از مشکلات متداول اسمارت واچ ها باید به خاموش شدن و روشن نشدن آنها، هنگ کردن و عدم عملکرد صحیح، از کار افتادن برخی قابلیت ها، خاموش بودن صفحه نمایش با وجود روشن بودن ساعت و ... اشاره کنیم.

سوالات متداول 

  1. چگونه عبارت ok google که پس از هر بار روشن کردن ساعت نمایان می شود را حذف کنیم؟
    کافی است سه یا چهار بار عبارت ok google را بگویید. 
  2. عدم نمایش اعلانات در ساعت را چگونه برطرف کنیم؟
    می توانید ساعت هوشمند را ریستارت کنید، در تنظیمات ساعت از  mute نبودن گزینه ها مطمئن شوید و در تنظیمات موبایل فعال بودن گزینه نوتیفیکیشن را بررسی کنید. 
  3. از دلایل هنگ کردن ساعت هوشمند چیست؟
    تنظیمات امنیتی exchange حساب کاربری می تواند موجب هنگ کردن ساعت می شود در نتیجه بهتر است این حساب را از مایکروسافت خود پاک کنید.